Hoe ga je om met Linkedin en waarom is het interessant?

Heb je jezelf altijd al afgevraagd hoe je Linkedin moet inzetten voor jou merk? Of voor jouw branding? Dat is lastig, want hoe werkt Linkedin nu eigenlijk? Wat kan je er precies mee en waarom is Linkedin zo belangrijk.

 

Om die vragen te kunnen beantwoorden leggen we eerst uit van Linkedin in precies is en wat je ermee kan. 

  1. Linkedin is bij uitstek het Sociale netwerk voor professionals. Je kan hier connecties maken met jouw professionele netwerk. Mensen die je kent en wilt blijven volgen om op de hoogte te blijven wat ze precies doen;
  2. Je kan personen volgen die voor jou een meerwaarde hebben. Personen die veel informatie delen over bepaalde onderwerpen. Zo blijf jij up to date in jouw werkveld;
  3. Je kan via hastags onderwerpen volgen, dat gaat een beetje richting Twitter;
  4. Je kan bedrijven volgen om te volgen wat die precies doen en op de hoogte te blijven van die ontwikkelingingen;
  5. Je kan het gebruiken om te solliciteren;
  6. Als laatste kan je het inzetten voor personal branding.

 

Het zijn heel veel functies dus, maar hoe ga je er nu precies mee om?

Sebastiaan Nagel van SocialBlooming en Ilse Weijland van Verderkijker

hebben op FrankWatching hier een interessant artikel over geschreven.

 

“Versla het LinkedIn-algoritme in 3 stappen”

 

Echt een aanrader als je meer wilt weten over Linkedin en haar algortimes!