Omnichannel-marketing in 2020: De 8 trends die je breder, sneller en toegankelijker met dit Omnichannel-marketing laten omgaan.

Op 30 januari 2020 verscheen er een interessant artikel op Frankwatching over Omnichannel Marketing in 2020. Het geeft een duidelijke uitleg over hoe je vandaag de dag omnichannel Marketing in 2020 moet inzetten. Het praktijkvoorbeeld over Starbucks geeft een interessante inkijk over waar we tegenwoordig allemaal toe in staat zijn.

Multichannel marketing of omnichannel marketing?

Wat is precies Multichannel en Omnichannel?

Het Multichannel kanaal wordt ingezet waar de keuze niet direct is afgestemd op de klant. Er zijn verschillende kanalen die aangeboden worden maar niet per se op elkaar afgestemd. Daar kunnen verschillende strategieën naast elkaar gevoerd worden.

Bij Omnichannel gebruikt de klant diverse kanalen die qua strategie en boodschap wel goed op elkaar zijn afgestemd. Daarmee betrek je de klant een bepaalde funnel en journey. Elk kanaal versterkt elkaar en kan daarmee een positieve impact hebben op het beslistraject van een klant.

Het is wel de vraag of het nu multichannel marketing of omnichannel marketing moet zijn. Beide richten zich op de focus waar de klanten zijn. Maar wat zijn dan de belangrijkste verschillen? En waar moet dan je focus liggen. In het artikel komen de volgende key elements naar voren die het lezen echt waard zijn. 

  • Experimenteert jouw sector met omnichannel?
  • Offline en Online werken nog hechter samen
  • De customer journey wordt steeds meer custom journey
  • Attributie als uitdaging voor het marketingteam
  • Tools met betrekking tot omnichannel. Hoe je het breder, slimmer en meer toegankelijk kan inzetten.
  • D2C, hoe producenten steeds meer controle eisen 
  • En hoe je jezelf moet onderscheiden. Omnichannel is geen trend.



Wil je hier meer over lezen? Check dan snel het complete artikel op Frankwatching.

Het gaat je zeker verder helpen in het Omnichannel of Multichannel proces voor jouw organisatie.